marți, 13 octombrie 2009

Intr-un bazar sentimental


Stofe vechi, o mandolină,

Un Cézanne şi doi Gauguin,

Patru măşti de bronz:

Beethoven, Berlioz, Wagner, Chopin,

O sofa arabă, două vechi icoane bizantine,

Un potir de-argint, mai multe vase vechi de Saxa, pline

Cu mimoza, tamburine spaniole, lampioane

Japoneze, trei foteluri cu inscripţii musulmane,

"Fleurs du mal" legate-n piele de Cordova,

Şi pe pian:Charles Baudelaire şi-alături Villiers de l'Isle-Adam...

Toate sunt ca şi-altădată...

O, bazar sentimental!...

Toate sunt ca la plecarea mea - dantelă şi cristal...

Şi cu toate-acestea, câte tocuri nu-şi lăsară forma

Pe covoarele-ţi bogate de Buhara?

Şi-n enorma

Ta colecţie de patimi, câte buze nu-ncercară

Să-ţi transcrie madrigaluri

Pe obrajii tăi de ceară?...

Câte tragice-nceputuri nu sfârşiră-n simfonia

Mută-a lacrimilor?

Câte nu pieriră-n veşnicia

Inutilului?

Căci noaptea cea dintâi fu cea din urmă,

Iar dorinţa ta... nimicul - şi nimicul nu se curmă!...

Ştiu că m-aşteptai pe mine...

Iată-mă, sosesc şi-ţi zic:

Te-ntâlnesc întâia oară...

Tot ce-a fost n-a fost nimic,

Minte-mă din nou...

Aprinde lampioanele...

Coboară

Transparentele...

Dă-mi calmul şi culorile de seară...

Dă-mi şi buzele, şi ochii, şi...

"Les fleures du mal" la fila

Trei sute treizeci şi nouă:

"La mort des amants"...

Dar mila

De amanţii tăi ce-aşteaptă pe trotuar plecarea mea

Mă-ntrupează-n cel de-alt'dată şi...

Pe-araba ta sofa:

Cântece-n surdină,

Gesturi,

Umbre,

Flori,

Et caetera!...

Ion Minulescu


Niciun comentariu: